Forum NeoGaia
Forum do dyskusji gry sieciowej neogaia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NeoGaia Strona Główna -> Realia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwato
Administrator



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:37, 01 Mar 2008    Temat postu: Oni

Obserwując jak wyglądają inne światy i gry zauważyłem że w niektórych z nich występują siły będące zagrożeniem dla wszystkich graczy. Istnienie tych sił jest ważnym elementem rozgrywki, bowiem często gracze nawet sobie wrodzy muszą podjąć niechętną współpracę, lub pogodzić się z własnymi stratami licząc iż inni gracze zostaną poszkodowani jeszcze bardziej.
Przykładami takich sił mogą być np. Dzicy w planszówce AGOT. Tam gracze raz na jakiś czas muszą wspólnie wdać swoje żetony wpływu, by odegnać to zagrożenie. Nagroda czeka tego kto najbardziej będzie udzielał się podczas odparcia, zaś w przypadku nie zebrania odpowiedniej ilości żetonów tego kto dał najmniej czeka większa strata wojsk niż innych graczy.
Jest to stosunkowo prosty mechanizm, o ciekawych konsekwencjach dla gry i dlatego uważam że należy z niego zaczerpnąć. Ponadto motyw nieznanego zła ukrytego i czającego się w ciemności dodaje tajemniczości tak pasującej z koncepcją odkrywania nowego lądu.

Wyobrażam sobie, ludzi w portowych tawernach NeoGai opowiadających sobie szeptem historie o zaginionych statkach, które zniknęły podczas mgły. Lub o osadach, w których nie znaleziono żywego ducha, a ich mieszkańcy po prostu zniknęli. O lasach do których się lepiej nie zapuszczać i o ruinach starszych od każdej innej znanej budowli.
Oczywiście władcy i ludzie światli uznają to za przesady marynarzy i bajania strachliwych wieśniaków. Lecz z czasem... z każdym rokiem coraz więcej ludzi będzie ginąć, coraz więcej statków nie będzie docierać do portów, coraz więcej ludzi będzie bać się wychodzić samemu w nocy.
Stopniowo opowieści przestaną być opowiadane szeptem, lecz głosami przepełnionymi zgrozą i coraz więcej ludzi będzie spoglądać z niepokojem na białe plamy na mapach wyspy zastanawiając się czyje ręce wykuły miasta leżące teraz w ruinie i kim byli dawni władcy wyspy.
I czy byli ludźmi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Sob 16:39, 01 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zych
Administrator



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:05, 03 Mar 2008    Temat postu:

Po wstępnej naradzie z Markiem doszliśmy do wniosku że lepiej narazie nie komplikować gry tym elementem. Można ewentualnie zapytać jeszcze Maćka i Tomka co o tym sądzą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Administrator



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:29, 03 Mar 2008    Temat postu:

Ok. Zrzucam pomysł na 2 plan, ale zostawiam temat ciekaw opinii innych osób.
Btw. Z Maćkiem omawiałeś powyższą koncepcję w klimacie Bogów i potworów a la Lovecraft, a tutaj daje dowolność jak i dlaczego ci ludzie znikają, oraz tego co ich porywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NeoGaia Strona Główna -> Realia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin